Programmi per studenti Erasmus Incoming (Programs for Erasmus Incoming students)

Gli studenti Erasmus Incoming possono sostenere tutti gli esami offerti dell’offerta formativa del Corso di Laurea in Giurisprudenza (insegnamenti in lingua italiana) (v. guida dello studente con i programmi)

Erasmus Incoming students can take all the exams offered in the educational offer of the Degree Course in Law (courses in Italian) (see: "student guide" - programs)

Corsi in lingua inglese a.a. 2020/2021

The Department of Law, Political and International Studies, for the academic year 2020/2021, also offers some courses in English:

CONTRACT LAW, GLOBALIZATION AND DIGITAL MARKETS - (Prof. )(8 ECTS - II semester)

ECONOMICS AND LAW  (Prof. Pietro Vagliasindi; email: pietro.vagliasindi@unipr.it) (6 ECTS - I semester)

EUROPEAN LEGAL ROOTS (Prof. Marco Gardini; email: marco.gardini@unipr.it) (6 ECTS - II semester )

EUROPEAN AND INTERNATIONAL LABOUR LAW (Prof. Fabio Pantano; email: fabio.pantano@unipr.it) (ECTS: 6 - II semester)

EUROPEAN AND COMPARATIVE CRIMINAL LAW (Prof. Francesco Mazzacuva; email: francesco.mazzacuva@unipr.it) (6 ECTS - II semester)

EUROPEAN PRIVATE INTERNATIONAL LAW (Prof.ssa  Anna Wysocka-Bar )(6 ECTS - II semester)

INTERNATIONAL POLITICS (Prof. Emanuele Castelli– email: emanuele.castelli@unipr.it) (9 ECTS – I semester)

PUBLIC ECONOMICS  (Prof. Pietro Vagliasindi – email: pietro.vagliasindi@unipr.it ) (9 ECTS – II semester)

PUBLIC POLICY ECONOMIC EVALUATION (Prof. Pietro Vagliasindi - email: pietro.vagliasindi@unipr.it) (6 ECTS - I semester)

RIGHTS PROTECTION IN THE EUROPEAN UNION ( Prof. Elena Carpanelli - 8 ECTS - I semester)

Pubblicato Mercoledì, 23 Marzo, 2016 - 09:36 | ultima modifica Martedì, 16 Giugno, 2020 - 10:18